onsdag 31 augusti 2011

Flytt och uppsägningar

Idag har jag pratat med Christoffer. Den ena arbetsledaren för min flytt. De är tydligen två. Jag ringde mitt i hans lunch (och nej, inte tänka bildligt talat nu, jag dök inte upp i hans lunchlåda fysiskt, ok?).  Han ska fixa flyttkartonger till mig nu på tisdag. Trevlig prick den där Christoffer. 


Flyttlasset sker runt den 7/10. +/- en dag.


Har suttit i telefon (och nej, inte tänka bildligt talat här heller - jag får ju inte plats i en telefon, ok?) hela eftermiddagen. Sagt upp mig som kund/anställd hos diverse företag.


Vi kollar av listan:


* sagt upp mig på jobbet -> check! (Ledsen men dock glad chef och kunder)


* sagt upp hyreskontraktet -> check! (Trevligt bemötande hos Fastighetsbolaget Stockholmia)


* sagt upp el och gas -> check! (Svårt söt och tillmötesgående tjej som fixar allt och meddelade viskande: "Säg till när du vet exakt datum för flytten så du slipper betala för hela oktober ut.")


* sagt upp bredband/digitalTV -> check! (Var tvungen att vänta länge, men till slut kom jag fram till en sötnos. Hon frågade om jag inte vill ta med mig abonnemanget till min nya bostad. Jag svarade att dit jag flyttar finns redan faciliteter. När hon förstod att jag skulle flytta till Skåne så hörde jag bara: "Jaahaaa, då förstår jag...". Merförsäljningen upphörde därmed.


* sagt upp TV-licensen -> che... ehh näe, för det gick inte. "Vi har ingen uppsägningstid utan du ringer och avbokar när du har flyttat och då är vi väldigt tacksamma om du har kundnr alt. personnr till den du flyttar till så att vi kan se att det är en betalande TV-innehavare." (Magnus? Betalar du din lagstadgade (?) TV-licens?) Själv tittar jag aldrig på SVT (eller, jaja, jag kollar på Melodifestivalen, jag erkänner) och lyssnar aldrig på radio. Men jag måste tydligen betala för själva TV-innehavet som jag ju redan betalat för i affären. Eller?


Vad har jag glömt? Säkert massor. Vi tar det en annan dag.















2 kommentarer:

  1. Flyttanmälning/Eftersändning av post kan vara bra sak att göra.
    Och till Radiotjänst är det bara att säga: "jag har inte kundnummer men det är ju klart att det betalas tv-licens där" plus att du naturligtvis kan säga upp den från och med "nu". :)

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Hon från Radiotjänst upplevdes lite Gestapo... ;)

    SvaraRadera